Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är den svenska Young Lions-juryn

Reklamtävlingen Young Lions arrangeras parallellt med Cannes Lions och ska prisa unga kreatörer. Nu är juryn för den svenska delen av tävlingen klar.

Dante Thomsen


Publicerad: 24 April 2012, 11:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:24

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsSveriges kommunikationsbyråerYoung Lions

Young Lions är en del av världens största reklamtävling Cannes Lions och ska prisa unga kreatörer mellan 18-28 år.

Nu har juryn som ska kora Sveriges representanter i tävlingen presenterats.

Juryordförande är Mia Clase, executive creative director på McCann Stockholm. I juryn sitter också Lars Holthe, art director på Åkestam Holst, Carats vd Amanda Koutra och Fredrik Simonsson, creative director på DDB Stockholm.

Arrangerar tävlingen i Sverige gör Sveriges kommunikationsbyråer tillsammans med Getty Images. Mediapartner är Dagens Media.

– Årets jury är personer med bred erfarenhet som har vad som krävs för att hitta det bästa av Sveriges unga kreatörer och därmed möjliggöra framgång i Cannes, säger Maja Siösteen, tävlingsansvarig på Sveriges kommunikationsbyråer, i ett pressmeddelande.

Uppdraget i Young Lions är att ta fram en mediestrategi, en tidningsannons, en banner eller en integrerad kampanj för en ideell organisation – som i år är Svenska Livräddningssällskapet och Simborgarmärket.

Deadline i den svenska deltävlingen är den 27 april.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.