Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Dear Friends första kampanj för Blåvitt

Publicerad: 5 April 2013, 08:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

På söndag går IFK Göteborg in i den nya allsvenska säsongen. Nu lanseras kampanjen för att locka publik till hemmamatcherna.


Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Tidigare har Dagens Media kunnat berätta att byrån Welcom lämnade IFK Göteborg för rivalen BK Häcken.

Då fick Dear Friends uppdraget, som nu visar upp sin första utomhuskampanj för Blåvitt. Där syns spelare i välkända Göteborgsmiljöer.

– Med föregående säsonger i backspegeln har vi valt att varken älta historiska framgångar eller fantisera om framtiden. Vi spelar fotboll här och nu, säger Andrej Häggblad, marknadschef på IFK Göteborg.

Med kampanjen – som går under hashtaggen #ViärGöteborg – är förhoppningen att folk ska övertygas om att IFK Göteborg är det främsta laget i staden.

Sebastian Parkkila

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.