Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är de tio populäraste reklamfilmerna på Youtube 2017

Reklamfilmen som toppar listan över årets mest sedda på Youtube har fått över 150 miljoner visningar.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 08 December 2017, 07:45
Uppdaterad: 08 December 2017, 09:57

Ämnen i artikeln:

YoutubeSamsung

Diors reklam med Natalie Portman kniper den fjärde platsen på listan.

Såhär i december presenteras i vanlig ordning årssammanfattande listor från olika håll, bland annat årets snackisar på Facebook, vilka tweets som blivit mest delade och vilka klipp som blivit mest sedda på Youtube i Sverige.

Nu är det dags för "2017 Youtube Ads Leaderboard", det vill säga listan över de reklamfilmer som fått mest tittning på Youtube under året. Det skriver Adweek.

På listan finns som väntat flera av årets mest uppmärksammade reklamfilmer – bland annat Mr. Cleans Super Bowl-reklam "Cleaner of Your Dreams" och "Born the Hard Way" från Budweiser.

Toppar gör Samsung Indiens reklam "We'll take care of you, wherever you are" – som har fått över 150 miljoner visningar.

Här är topp tio:

10. Mr. Clean 2017 Super Bowl Ad "Cleaner of Your Dreams", 17,6 miljoner visningar

9. Levi’s "Circles" Commercial l Full, 22,3 miljoner visningar

8. iPhone 7 — The Rock x Siri Dominate the Day — Apple, 25,3 miljoner visningar

7. Adidas Originals "ORIGINAL is never finished", 25,4 miljoner visningar

6. 2017 Kia Niro "Hero’s Journey" Starring Melissa McCarthy, 25,9 miljoner visningar

5. Budweiser 2017 Super Bowl Commercial "Born The Hard Way", 28,5 miljoner visningar

4. Miss Dior – The new Eau de Parfum, 43 miljoner visningar

3. "Ping Pong Trick Shots 3 – Dude Perfect", sponsrad av Oreo, 90,6 miljoner visningar

2. Clash Royale "The Last Second", 110,7 miljoner visningar

1. Samsung India Service kampanj "We'll take care of you, wherever you are" , 150,3 miljoner visningar

Ämnen i artikeln:

YoutubeSamsung

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.