Här är de tio populäraste reklamfilmerna på Youtube 2017

2017-12-08 08:45  
Diors reklam med Natalie Portman kniper den fjärde platsen på listan.

Reklamfilmen som toppar listan över årets mest sedda på Youtube har fått över 150 miljoner visningar.

Såhär i december presenteras i vanlig ordning årssammanfattande listor från olika håll, bland annat årets snackisar på Facebook, vilka tweets som blivit mest delade och vilka klipp som blivit mest sedda på Youtube i Sverige.

Nu är det dags för "2017 Youtube Ads Leaderboard", det vill säga listan över de reklamfilmer som fått mest tittning på Youtube under året. Det skriver Adweek.

På listan finns som väntat flera av årets mest uppmärksammade reklamfilmer – bland annat Mr. Cleans Super Bowl-reklam "Cleaner of Your Dreams" och "Born the Hard Way" från Budweiser.

Toppar gör Samsung Indiens reklam "We'll take care of you, wherever you are" – som har fått över 150 miljoner visningar.

Här är topp tio:

10. Mr. Clean 2017 Super Bowl Ad "Cleaner of Your Dreams", 17,6 miljoner visningar

9. Levi’s "Circles" Commercial l Full, 22,3 miljoner visningar

8. iPhone 7 — The Rock x Siri Dominate the Day — Apple, 25,3 miljoner visningar

7. Adidas Originals "ORIGINAL is never finished", 25,4 miljoner visningar

6. 2017 Kia Niro "Hero’s Journey" Starring Melissa McCarthy, 25,9 miljoner visningar

5. Budweiser 2017 Super Bowl Commercial "Born The Hard Way", 28,5 miljoner visningar

4. Miss Dior – The new Eau de Parfum, 43 miljoner visningar

 

3. "Ping Pong Trick Shots 3 – Dude Perfect", sponsrad av Oreo, 90,6 miljoner visningar

 

2. Clash Royale "The Last Second", 110,7 miljoner visningar

 

1. Samsung India Service kampanj "We'll take care of you, wherever you are" , 150,3 miljoner visningar

 

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt