Här är de populäraste annonserna på Youtube

2018-06-12 10:52  

Youtube släpper lista över de annonser som presterat bäst sedan förra årets Cannes Lions.

Varje år listar Youtube de tio mest populära videoannonserna i världen under perioden april till april, med anledning av reklamtävlingen Cannes Lions.

Annonserna rangordnas i "Cannes-to-Cannes Ads Leaderboard" utifrån tittartid, visningar samt mixen av betalda och organiska visningar. Varje varumärke kan endast bidra med en annons, och videon måste finnas kvar på YouTube dagen då listan publiceras.

Tillsammans har annonserna på listan 563.5 miljoner minuter tittartid och 465.4 miljoner visningar. I år toppar länderna Indien, Finland och Frankrike listan. Annonserna är även kändistäta med namn som Natalie Portman, Cardi B och Anthony Hopkins.

1.

LG Astronaut Brand TVC Ad Film – 20 years anniversary story video – Life is good 2017
Varumärke:
LG India
Mediebyrå: Havas India
Byrå: HS Ad

2.

Clash of clans: How do we get over there) (Update teaser)
Varumärke:
Clash of Clans
Mediebyrå: In house
Byrå: Barton F. Graf

3.

Miss Dior – The new eau de parfum
Varumärke:
Christian Dior
Mediebyrå: Havas US
Byrå: In house

4.

Aleca loses her voice – Amazon super bowl LII commercial
Varumärke:
Amazon
Mediebyrå: Initiative
Byrå: In house

5.

Samsung Galaxy: Growing up
Varumärke:
Samsung US
Mediebyrå: Starcom
Byrå: Wieden+Kennedy

6.

Meet Iphone X – Apple
Varumärke:
Apple
Mediebyrå: OMD
Byrå: In house

7.

Jump up, super star! – Super Mario Odyssey Musical
Varumärke:
Nintendo
Mediebyrå: Blue 449
Byrå: Leo Burnett

8.

Budweiser 2018 Super bowl commercial – "Stand by you"
Varumärke:
Budweiser
Mediebyrå: Dentsu Aegis Network
Byrå: David

9.

John Lewis christmas ad 2017 – #MozTheMonster
Varumärke:
John Lewis
Mediebyrå: Manning Gottlieb OMD
Byrå: adam&eveDDB

10.

A slimmy situation – choose how to save Lego city
Varumärke:
LEGO
Mediebyrå: Initiative
Byrå: RGA

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt