Här är de mest delade Super Bowl-filmerna

Volkswagens Star Wars-film från 2011 är den reklamfilm från Super Bowl som delats mest av alla.

Snart står årets Super Bowl för dörren. Förutom att vara ett av de allra största sporteventen är Super Bowl, finalen i NFL, reklamvärldens stora högtid. En reklamspot på 30 sekunder kostar då uppåt 5 miljoner kronor, men för det når annonsörerna över 100 miljoner tittare.

Den 7 februari är det dags igen, men redan nu passar Brandrepublic.com på att lista de reklamfilmer från Super Bowl som delats mest i sociala medier.

Listan är framtagen av Unruly.

I topp hittar vi Volkswagens reklamfilm från 2011, där ett barn utklätt till Darth Vader försöker att använda ”the force”. Filmen, som har delats 5,4 miljoner gånger, är framtagen av reklambyrån Deutsch.

Ölvarumärket Budweiser snor åt sig plats två till fem, med olika filmer framtagna av reklambyrån Anomaly.

Super Bowl topp 5:

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-01-19 08.51Uppdaterad 2016-01-19 08.54

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: