Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är DDBs nya Idol-kampanj

Nu släpps lanseringskampanjen för Idol, bakom kampanjen står reklambyrån DDB.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Augusti 2016, 08:57
Uppdaterad: 05 Augusti 2016, 09:05

Ämnen i artikeln:

DDBIdol

När Idol drar igång den 22 augusti kommer publiken få möta en ny Idoljury bestående av Fredrik Kempe, Nikki Amini och Quincy Jones III.

Idag lanseras kampanjen som är gjord av reklambyrån DDB. Förutom lanseringstrailern kommer kampanjen även gå på digitala utomhusskärmar, banners och annonser i Idoljuryns hemorter – Vårgårda, Kista och Farsta

– Vi är otroligt glada och stolta över att kunna presentera de här personerna som ny Idol-jury för svenska folket. Vi ser fram emot en spännande tv-höst för Idol och hoppas att alla Idol-älskare är med från start, säger Clara Tengbom, exekutiv producent för Idol, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp – TV4

Exekutiv producent: Clara TengbomMarknadsansvarig: Gustav HolmströmPressansvarig: Johanna Lindroth/Anders EdholmDigital producent: David Lillemägi/Jonathan NordinKommersiell projektledare: Karin ThörnkvistEvent: Suss DafgårdAffärsutveckling: Ingegerd TrondeFotograf: Pär BäckstrandBildredaktör: Pelle HöglundMediebyrå: Bizkit

Arbetsgrupp – DDB/DDB House

Creative Producer: Daniel IsraeliProducent: Josephine LundquistRegi: Jimmy OlssonMusik: Andreas TengbladDP: Ari WilleyEditor: Haris BadicMotion Graphics: August HåkanssonVfx: Lukas ThuvessonRetusch: John Mattisson, Mandarin AB

Ämnen i artikeln:

DDBIdol

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.