Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är DDB:s första kampanj för Blocket

I sin första kampanj för Blocket låter DDB människorna som står bakom annonserna träda fram.

Helen Preutz


Publicerad: 23 September 2013, 11:21
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:33

Ämnen i artikeln:

DDBBlocket

I februari berättade Dagens Media att köp- och säljsajten Blocket valt reklambyrån DDB. Uppdraget bestod i att ta fram en varumärkesplattform som gör Blocket mera tydligt och attraktivt, så väl internt som externt.

Nu presenteras det första resultatet av samarbetet i form av reklamfilmen Folket på Blocket som presenterar några av de fem miljoner människor som besöker Blocket en vanlig vecka.

– Syftet med kampanjen är att visa på Blockets fantastiska bredd och den glädje Blocket skapar för besökarna som på ett smart sätt kan upptäcka drömboendet eller önskejobbet mitt i letandet efter nytt köksbord eller begagnad cykel. Många har sin egen Blockethistoria, säger Anna Bergius tillförordnad marknadschef på Blocket i ett pressmeddelande.

Reklamkampanjen är Blockets största någonsin i webb och tv.

Arbetsgrupp

Anna Bergius, TF Marknadschef på Blocket

Marie Horneman, Reklamchef på Blocket

DDB:

Jenny Kaiser, Business Director

Karl Wikström, Planner

Susanne Ytterlid, Account Manager

Lisa Granberg, AD

David Alledal, Copywriter

Patrick Emt, Graphic Designer

Dennis Phang, Digital Designer

Carl Nordling, Digital Director

Jon Dranger, Head of Digital

Olle Johansson Bergholtz, Desktop Publisher

DDB Film:

Ragnar Jansson, Regissör

Ragnar Jansson, Regissör

Mediebyrå: Starcom

PR-Byrå: Jung

Ämnen i artikeln:

DDBBlocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.