Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Här är byråerna som prisades i Cannes Lions

Publicerad: 24 Juni 2019, 06:15

Foto: Dagens Media

Forsman & Bodenfors och RBK plockade hem Grand Prix under Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2019

Årets omgång av Cannes Lions är över och det går att konstatera att det blev ett bättre år än föregående års flopp. Totalt blev det 15 lejon för Sveriges del, jämfört med tolv förra året. Det rapporterar Resumé.  

Även om det är en förbättring kammade de svenska byråerna hem färre lejon än vanligt. Värt att notera är dock att kategorierna har gjorts om och Sverige har därför skickat in färre bidrag än tidigare. 

Forsman & Bodenfors tog hem flest priser i år med Grand Prix och två guld för Volvo-kampanjen ”The E.V.A Initiative”. 

Även RBK plockade hem Grand Prix för klimatkortet ”DO Black” och blev därför den näst mest prisade byrån. 

Här är byråerna som prisades i Cannes:

Forsman & Bodenfors: 1 Grand Prix, 2 guld, 1 silver
RBK: 1 Grand Prix, 1 silver, 4 brons
Ingo: 2 silver, 2 brons
Edelman Deportivo: 1 brons
Nord DDB: 1 brons

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2019

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev