Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Blossas design för 2009

Publicerad: 3 September 2009, 11:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Bakom designen står design- och varumärkesbyrån BVD. Vad tycker du om designen? Rösta på Dagensmedia.se.


Traditionsenligt lanserar Blossa, inför julen, en årgångsglögg på höstkanten. Årets årgångsglögg har smak av clementin, något som enligt företaget ska ge både traditionell julkänsla och energisk fräschör. På den intensivt oranga flaskan är siffrorna 0 och 9 sammanbundna i vad som ser ut att vara en snabb handrörelse.

Till de andra nyheterns hör Blossa X3, en presentförpackning bestående av tre av de mest populära årgångsglöggerna, nämligen de för 05, 06 och 08.

Nya för året är också Blossa Lingon och Apelsin. BVD har designat samtliga flaskor.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.