Här är Asics största reklamkampanj på 25 år

2017-08-10 09:41 Madeleine Nilsson  

Sportvarumärket Asics lanserar nytt manér och ny identitet.

Med start i London rullar Asics ut ett helt nytt manér, ny identitet och även ett nytt detaljhandelskoncept. Förändringarna marknadsförs med hjälp av varumärkets största reklamkampanj på 25 år.

Målet är att få människor att röra på sig – en stad i taget.

Den nya varumärkesidentiteten bygger enligt ett pressmeddelande på att ”föra människor närmare varandra och inspirera till hälsa, välbefinnande och energi genom sport och idrott”.

Ny payoff är ”I Move Me”.

Identiteten är framtagen av Bruce Mau Design och är den mest genomgripande förändringen av varumärket sedan man lanserade sin spirallogotyp 1992.

Det kreativa konceptet, framtaget av Saatchi & Saatchi LA, har sin grund i forskning som visar att det går att motverka det stressiga storstadslivet genom att röra på sig.

– Under de senaste 70 åren har vi byggt upp ett starkt varumärke från den grund som bokstavligen finns i vårt namn – ”Anima Sana In Corpore Sano”en sund själ i en sund kropp. Nu är vi stolta över att kunna låta det budskapet få nytt liv i vår uppfräschade marknadsföring, säger Paul Miles, Senior General Manager på Asics, i pressmeddelandet.

– Det här är en av de största varumärkessatsningar vi har genomfört någonsin, med ett övergripande kreativt koncept som sammanför märket och våra konsumenter på ett helt nytt sätt. Det är en strategi med ett mål vi verkligen tror på. Det är mer än en varumärkeskampanj. Vår mission är att få människor att röra på sig.

Kampanjen drar igång i London där den fått lokal anpassning av Edelman. #IMoveLondon uppmanar Londonborna att byta ut pendlingsbiljetten mot träningsskorna.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt