Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Asics största reklamkampanj på 25 år

Publicerad: 10 Augusti 2017, 07:41
Uppdaterad: 10 Augusti 2017, 07:56

Sportvarumärket Asics lanserar nytt manér och ny identitet.


Ämnen i artikeln:

Asics

Med start i London rullar Asics ut ett helt nytt manér, ny identitet och även ett nytt detaljhandelskoncept. Förändringarna marknadsförs med hjälp av varumärkets största reklamkampanj på 25 år.

Målet är att få människor att röra på sig – en stad i taget.

Den nya varumärkesidentiteten bygger enligt ett pressmeddelande på att ”föra människor närmare varandra och inspirera till hälsa, välbefinnande och energi genom sport och idrott”.

Ny payoff är ”I Move Me”.

Identiteten är framtagen av Bruce Mau Design och är den mest genomgripande förändringen av varumärket sedan man lanserade sin spirallogotyp 1992.

Det kreativa konceptet, framtaget av Saatchi & Saatchi LA, har sin grund i forskning som visar att det går att motverka det stressiga storstadslivet genom att röra på sig.

– Under de senaste 70 åren har vi byggt upp ett starkt varumärke från den grund som bokstavligen finns i vårt namn – ”Anima Sana In Corpore Sano” en sund själ i en sund kropp. Nu är vi stolta över att kunna låta det budskapet få nytt liv i vår uppfräschade marknadsföring, säger Paul Miles, Senior General Manager på Asics, i pressmeddelandet.

– Det här är en av de största varumärkessatsningar vi har genomfört någonsin, med ett övergripande kreativt koncept som sammanför märket och våra konsumenter på ett helt nytt sätt. Det är en strategi med ett mål vi verkligen tror på. Det är mer än en varumärkeskampanj. Vår mission är att få människor att röra på sig.

Kampanjen drar igång i London där den fått lokal anpassning av Edelman. #IMoveLondon uppmanar Londonborna att byta ut pendlingsbiljetten mot träningsskorna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Asics

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.