Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är Arlas OS-mjölk

Publicerad: 2 April 2012, 08:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:00

SOK-sponsorn Arla redesignar sina mjölkpaket inför London-OS i sommar.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksArla

På de nya "special edition"-förpackningarna har Arlas klassiska ränder bytts ut mot sportmotiv från olika OS-grenar.

Det är Identity Works som ligger bakom mjölkpaketens nya utseende, som kommer att synas i butikerna från och med denna vecka.

– Identity Works designkoncept bygger på en idé om att vi alla delar minnen från olika OS-ögonblick. Alla känner vi igen och kan dela känslan av samhörighet när vi hejar fram OS-atleterna. Ögonblick av glädje, spänning, förväntan, kanske till och med frustration. Allt detta har vi velat fånga i vår design, säger Anette Brolin Berg, kundansvarig på Identity Works, i ett pressmeddelande.

Arlas samarbete med SOK inleddes i höstas.

Arbetsgrupp Identity Works

Anette Brolin Berg, Kundansvarig Marie Rudolphie: Strateg Åsa Bringholm, Projektledare

Anders Björk, Design Director Alexandra Hylén, Grafisk Designer Marlis Nylén, Produktionsledare

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Identity WorksArla

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev