Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är årets Blossa-kampanj

Publicerad: 22 november 2011, 12:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Det blir ingen tv för Blossa i år heller, däremot en stor radiokampanj. Bakom kampanjen står reklambyrån Republique och produktionsbolaget Flickorna Larsson.


Kampanjen drar igång i morgon och ska rulla fram till jul i Mix Megapol, Rockklassiker, The Voice, Radio 107,5 Sthlm, Vinyl, Rix FM, Bandit, Radio 1 och Lugna Favoriter.

Den välkända jingeln får i radioreklamen en annorlunda spinn. Där det normalt sett skulle ha varit dialog så sjunger istället karaktärerna i Blossatakt.

– Blossajingeln har väldigt hög kännedom så vi ville behålla den i någon form. Har man en gång hört den så sitter den där, vilket är ganska tacksamt. Vi hoppas att även det här kan fastna hos folk så att de kanske börjar sjunga i sin vardag, säger, Gustav Karboub, projektledare på Republique.

– I radio tror jag att det är bra att vara enkel och tydlig.

Fyra radiospotar har tagits fram.

– Vi har tagit fram ett antal olika spotar med kända röster i flera olika miljöer, som värdshus och frisörsalong. Det är en enkel och rolig idé som är lätt att bygga vidare på, säger Jocke Petterson, kreatör på Republique.

Arbetsgrupp

Kund: Altia SwedenUppdragsgivare: Maria Snitting, Brand Manager, Petra Strandberg, Nordic Brand ManagerReklambyrå: Republique -  Gustav Karboub projektledare, Jocke Petterson, kreatörProduktionsbolag: Flickorna Larsson – Daniel Kilgren regissör, Lotta Wicknertz, producent

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.