Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är årets bästa reklamfilmer

Publicerad: 3 december 2014, 11:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

Tidningen Adweek är tidigt ute och listar 2014 tio bästa reklamfilmer.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Enligt tidningen Adweek är det den New York-baserade byrån Droga5, som med sitt metagrepp på industrin i New Castle Brown Ale-kampanjen "If we made it", som tar hem utmärkelsen för årets bästa reklamfilm 2014.

Så här motiverar tidningen förstaplaceringen:

" Att göra mer med mindre och lämna flocken bakom sig. Leverera nytänkande, självmedvetet innehåll till en ny generation smarta tittare. Det är hitåt bra marknadsföring är på väg - och Droga har slagit huvudet på spiken."

Nummer två på listan är London-byrån Dont Panic med filmen "Most Shocking Second a Day" för Rädda barnen. Filmen, som följer en ung medelklass flicka i London när hennes liv raseras av att krig, har setts av över 42 miljoner människor på Youtube.

 

Tredjeplatsen tas hem av reklambyrån Santos från Buenos Aires. Filmen, som är gjord för att marknadsföra Coca-Cola Life, fångar på ett humoristiskt sett svårigheterna hos en förstagångs-familj.

Nedan följer Adweeks resterande lista; placering fyra till tio:

4. Wren – "First kiss". Tatia Pilva.

5. John Lewis – "Monty the Penguin". Adam&EveDDB.

6. Under Armour – "Misty Copeland". Droga5.

7. Beats by Dre – "The Game Before the Game". R/GA.

8. HBO – "Awkward Family Viewing". SS+K.

9. Lurpak – "Adventure Awaits". Wieden + Kennedy.

10. American Greetings – "Worlds Thoughest Job". Mullen.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev