Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Apples lösning på lösenordsskräcken

Publicerad: 10 Juli 2018, 09:07
Uppdaterad: 10 Juli 2018, 09:19

Publiken chockas över den kniviga frågan som mannen i Apple-reklamen får.

Apple dramatiserar stressen över att komma ihåg lösenord och koder i reklam för Face ID.


Ämnen i artikeln:

Apple

Vi har alla nog varit där när vi inte kommer ihåg en kod eller ett lösenord oavsett om det är till bankkontot, mailen, porten eller till ens mobiltelefon och vi har nog alla blivit en aning stressade när den plötsliga glömskan faller in.

Det utgår i alla fall Apple ifrån som valt att dramatisera den typen av situation för att göra reklam för sin nya Face ID-funktion som låser upp exempelvis Icloud genom ansiktsigenkänning istället för ett lösenord.

Framför en enorm publik får en manlig deltagare i en frågesportstävling frågan om lösenordet till hans onlinebank lyder, som mannen skapade tidigare under dagen.

Publiken häpnar över frågan, någon svimmar och ett sorl går genom lokalen – hur ska han lyckas svara rätt på detta? Mannen svettas, skruvar på sig, försöker visualisera lösenordet i luften medan tiden för att svara på frågan tickar ned.

Till slut tar mannen upp sin mobil ur fickan och vips har telefonen låst upp sig – ingen kod behövs.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Apple

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.