Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Andreas Drufvas första kampanj för Rättviseförmedlingen

Publicerad: 13 November 2013, 06:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Insamlingskampanjen Rättesnöret är Andreas Drufvas första kampanj för Rättviseförmedlingen.


Ämnen i artikeln:

Rättviseförmedlingen

I augusti kunde Dagens Media berätta att Andreas Drufva, tidigare marknadschef på antimobbningsorganisationen Friends, går till Rättviseförmedlingen.

Nu släpps hans första kampanj för organisationen.

– Vi behöver bli bättre på att berätta att Rättviseförmedlingen är en ideell aktör som behöver ekonomiskt stöd från privatpersoner och företag för att bedriva vår verksamhet, säger Andreas Drufva i ett pressmeddelande.

Kampanjen har döpts till Rättesnöret och bygger på att privatpersoner och företag erbjuds köpa ett presentsnöre för 50 kronor per meter.

Kampanjen ska både vara varumärkesförflyttande och samla in pengar till Rättviseförmedlingens verksamhet.

– Målet är att innan jul samla in minst 100 000 kronor till vårt arbete för ökad mångfald och jämställdhet.

Kampanjen har tagits fram pro-bono av reklambyrån You Me Agency samt webbyrån Earth People.

– Eftersom Rättviseförmedlingen har noll mediabudget har vi försökt att skapa en kampanj som säljer sig själv med hjälp av Rättviseförmedlingens starka närvaro i sociala medier, säger Anna Wallin, projektledare på YouMe Agency, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Rättviseförmedlingen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.