Här är alla vinnarna i Lovie Awards

Guld och silver för Perfect Fools kampanj "The jr forecast" under Lovie Awards.

Under onsdagen tillkännagavs vinnarna i Lovie Awards, tävlingen som prisar Europas bästa kampanjer, sajter och verktyg.

Totalt tio svenska bidrag var nominerade och flest priser delades ut till byrån Perfect Fools som kammade hem både guld och brons för kampanjen "The jr forecast" och ett silver för "The Janne walk".

Här är alla vinnarna:

Perfect Fools

Guld: The Jr ForecastMedia Type: Online AdvertisingKategori: Social Media Marketing

Silver: The Janne WalkMedia Type: SocialKategori: Entertainment & Sport

Brons: The Jr ForecastMedia Type: SocialKategori: Education & Discovery

Åkestam Holst

Guld: Billboards beyond bordersMedia Type: Online MarketingKategori: Best Cause Marketing Campaign

Expressen

Brons: The terror siblingsMedia Type: WebsitesKategori: Best individual editorial experience

Gullers Grupp

Guld: The Raoul Wallenberg AlgorithmMedia Type: WebsitesKategori: Charitable Organisations & Non-Profit

McCann Stockholm

Brons: Priceless FinlandMedia Type: SocialKategori: Promotions & Contests

Midjiwan

Guld: The Battle of PolytopiaMedia Type: Apps, Mobile Sites & PodcastsKategori: Games

Spotify

Brons: DissectMedia Type: Apps, Mobile Sites & PodcastsKategori: Podcasts - Entertainment

Stendahls

Brons: I’m PerfectMedia Type: Online AdvertisingKategori: Best Social Media Campaign

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-10-11 06.25Uppdaterad 2018-10-11 06.57

Ämnen i artikeln: