Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är Ajax kreativa kampanj

Publicerad: 4 april 2017, 12:44
Uppdaterad: 5 april 2017, 06:18

Använder 60 år gammal kollektivtrafikssmuts som reklamyta.


I samband med att Clear Channel byter ut sina reklamskyltar runt om i Stockholm har Ajax tagit tillfället i akt att utnyttja de minst sagt smutsiga ytorna på ett smart sätt.

För att bevisa att Ajaxs rengöringsmedel fungerar har man i kampanjen använt 60 år gammal smuts som reklamyta för rengöringsmedlet.

Genom att tvätta delar av väggarna i St:Eriksplans tunnelbana har man format siluetten av varumärkets rengöringsprodukt och texten "Ajax effektiv rengöring".

– Det är väldigt smutsigt på väggarna på stationerna, och det här är ett kul sätt att demonstrera vår produkt. Om Ajaxklarar av att städa bort all den där smutsen på perrongväggen, så klarar den definitivt av att göra rent i vilket kök och badrum som helst, säger Alexander Thoresson, retail marketing manager på Colgate-Palmolive, i en kommentar.

Bakom kampanjen står reklambyrån ANR BBDO.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.