Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Actionaids julkampanj

Action Aid fokuserar åter på geten som alternativ julklapp. Denna gång genom att uppmuntra julfirarna att byta ut en oönskad julklapp.


Publicerad 2011-11-30 12:18
Uppdaterad 2015-12-06 12:18

Ämnen i artikeln:

Action Aid

Dela artikeln:

I välgörenhetsorganisationens senaste julkampanj "Offra en juklapp" så läggs fokus åter igen på att ge bort en get. Men denna gång kan besökarna på Actionaids sajt välja att byta bort en framtida julklapp, exempelvis en kaffetermos eller foppatofflor, för att istället ge bort en get. Detta kan besökarna sedan dela med sig av via Twitter, Facebook, mejl eller sms.

Kampanjen som är framtagen tillsammans med reklambyrån Ester kommer att synas på företagets kampanjsajter för webb och mobil, samt genom banners och som trafikreklam i tunnelbana och på bussar. De olika delarna av kampanjen kan ses i spalten till höger.

Actionaid startade sin kampanj redan tidigare i höst genom att presentera tidernas onödigaste julklapp, ett utnämning som byggde på en Sifoundersökning. Undersökingen presenterades samma dag som HUI presenterade årets julklapp.

Arbetsgrupp

Ester:

CD: Lotta Mellgren

AD: Marcelo Melo

Copywriter: Magnus Ivansson

Grafisk formgivare/Webbdesigner: Michelle Christiansen

Produktionsledare: Anna Wennerström

Planner: Pierre Kalmenstam

Projektledare: Roger Kempe

Produktionsbolag webb:

Queensbridge, Bannerboy

Fotograf:

Lars Trangius

Mediabyrå:

Starcom

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.