Här annonshånas Willys – av konkurrenten Lidl

I en ny kampanj går Lidl till angrepp mot konkurrenten Willys – som anklagas för att bara ha låga priser på pappret.

Willys affärsidé har sedan länge varit ”Sveriges billigaste matkasse”, något som delvis motbevisades i Göteborgs-Postens pristest i mitten av mars. Lidl toppade undersökningen om den billigaste "minikassen", där 40 varor ingick.

Det slår Lidl mynt av i en ny kampanj, som bland annat syns på utomhustavlor i Stockholm.

– Vi vill med en humoristisk tvist visa att vi har låga priser på riktigt och inte endast i vår affärsidé. Tanken är inte att ett starta annonskrig. Vi skojar lite med Willys med glimten i ögat, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl till Dagens Media.

Hur Willys tar emot Lidls känga vill bolaget dock inte berätta.

– Vi vill inte kommentera våra konkurrenters marknadsföring, säger Willys kommunikationsansvarige Johanna Eurén.

Frida Wickberg

Publicerad 2013-04-05 07.44Uppdaterad 2015-12-06 13.50

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: