Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Hans look passar vårt koncept"

Publicerad: 22 April 2010, 04:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Snabba Cash-stjärnan Joel Kinnaman frontar MQ:s utomhuskampanj.


När det närmar sig studenttider tar MQ hjälp av Joel Kinnaman för att marknadsföra konceptet ”Urban Look”.

– Joel är en spännande och intressant person, han har en look och uttryck som passar vårt koncept väldigt bra, säger Anna Färnevik, pr-chef på MQ.

Vårens kampanj fokuserar på fest och syftar till att lyfta fram MQ:s sortiment av kostymer inför studentexamen.

– Många av våra kunders första möte med MQ är just är man ska köpa en kostym inför studenten, det är en stor målgrupp för oss, säger Anna Färnevik.

Joel Kinnaman har varit med i filmer som Snabba Cash och flera Johan Falk-filmer.

– Jag gillar den uppklädda men avslappnade looken hos MQ. Jag kan relatera till den stilen och därför var det kul att bli tillfrågad om att vara med, säger Joel Kinnaman själv i ett pressmeddelande.

Tidigare i vår körde MQ kampanjen ”Urban Blazer” med Pontus Gårdinger som draghjälp. Kampanjen med skådespelaren Joel Kinnaman kommer att gå utomhus vecka 17 men redan i dag börjar kampanjen i MQ-butikerna. Den fortsätter till vecka 23.

Reklambyrå är Catt och co som haft MQ som kund sedan 2002. Pr-byrå är Micael Bindefeld.

Arbetsgrupp

Ad: Ebba Blomgren

Copy: Ola Gatby

Foto: Andreas Sjödin

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.