Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hannah och Amanda lyfter fram kvinnor med streetcasting

Publicerad: 8 April 2019, 09:08

Från vänster: Perfect Day vd Hannah Widell, Cellbes vd Charlotte Nordén, Cellbes marknadschef Kristina Hermansson, programledare Amanda Schulman.

Foto: Press

Med syftet att lyfta fram och hylla kvinnor runt om i landet spinner e-handelsföretaget Cellbes vidare på sin turné där kvinnor blir modeller för en dag. Nu ska kampanjen #viärcellbes även blir rörlig.


Ämnen i artikeln:

Amanda SchulmanHannah Widell

Kampanjen har tagits fram av Cellbes tillsammans med New Ad Agency och omfattar en nationell turné där streetcastade lokala kvinnor blir modell för en dag, samt huvudpersoner i reklambilder.  

Nu blir kampanjen rörlig i samarbete med Perfect Day Media. 

– Kampanjen startade för två år sedan och har nu utvecklats till navet i vår marknadsstrategi. Att hylla den vanliga kvinnan står vi för som företag och det är det vi vill göra med kampanjen. Nu ser vi verkligen fram emot att bjuda in och låta kunder följa de här kvinnornas resa från casting till dagen som modell, säger Kristina Hermansson, marknadschef på Cellbes, i ett pressmeddelande. 

I samband med kampanjen har elva städer besökts hittills. Mjölby, Skövde, Hässleholm, Mora, Visby, Kiruna, Östersund, Halmstad, Enköping, Jönköping och Örnsköldsvik. 

Nästa stopp blir Ystad där den rörliga programserien startar. Totalt kommer sex avsnitt att sändas med start efter sommaren. 

Programledare för kampanjen blir Hannah Widell och Amanda Schulman. Till sin hjälp har de stylister på plats. 

– Det ska bli roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa kvinnor och få berätta deras historia. Eftersom vi arbetar med att lyfta kvinnor i vårt dagliga arbete känns samarbetet med Cellbes väldigt naturligt och meningsfullt för oss, säger Hannah Widell och Amanda Schulman i pressmeddelandet. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.