Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Han tar över Bonnier News Brand Studio

Publicerad: 1 Juli 2020, 13:13

”Vi står inför en spännande tid och jag är glad att Mats har valt att göra den här resan tillsammans med oss”, säger Alexander Lydecker.

Mats Dicklén tar över efter Anna Arvidsson när Brand Studio ska ta en tydligare position inom Bonnier News.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsAlexander Lydecker

Mats Dicklén går in som ny chef för Bonnier News Brand Studio efter sommaren. 

Tidigare har han arbetat med att skapa innehåll och driva internationella kampanjer inom bolag som MTG, IDG, MEC, Metronome, Hard Hat, MSL och Belong Studio. 

– Det här var ”an offer you can’t refuse” helt enkelt. Brand Studio är ett drömuppdrag och ett företag jag haft stenkoll på under en längre tid. Det är med stor respekt jag tar mig an det här, säger Mats Dicklén, i ett pressmeddelande. 

Framåt ska studion ta en tydligare position inom Bonnier News. Alexander Lydecker, CCO på Bonnier News, har tidigare berättat att Brand Studio ska bli en tillgång för hela Bonnier News Sales, i stället för att verka mer som en siloorganisation. 

– Vi står inför en spännande tid och jag är glad att Mats har valt att göra den här resan tillsammans med oss. Mats kommer tillsammans med sina medarbetare att spela en avgörande roll för vår framgång framöver, säger Alexander Lydecker, i ett pressmeddelande. 

Mats Dicklén tar över Anna Arvidssons chefsroll som hon fick lämna med omedelbar verkan i december 2019 då hon och Alexander Lydecker inte hade samma syn på hur verksamheten skulle drivas framåt

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.