Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Han är Volvos nya marknadsdirektör

Per Carleö tar ett kliv uppåt och blir marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Juni 2015, 14:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:52

Ämnen i artikeln:

Volvo

Per Carleö kom till Volvo Cars 2005 och arbetade då med global marknadsföring.

Sedan 2013 är han marknadskommunikationschef på Volvo Car Sverige och varit med och utvecklat det svenska kommunikationskonceptet "Made by Sweden", med reklamkampanjer med svenska profiler som Zlatan Ibrahimovic, Swedish House Mafia och Robyn.

Nu blir han ny marknadsdirektör på företaget, efter Åsa Borg som fått en ny roll som marknadschef, eller vice president marketing, i Volvo Cars nystartade Europaorganisation.

- Det ska bli jättekul. Vi har lagt ett fantastiskt fundament med Volvos kommunikation med "Made by Sweden", och och kommer att fortsätta på den vägen, säger Per Carleö till Dagens Media.

Vad blir skillnaden mellan att vara marknadsdirektör och marknadskommunikationschef?

– Mitt fokus hittills har varit på skapandet och implementeringen av kommunikationskampanjer. Nu blir min roll bredare och jag kommer även att ha ansvar för alla Volvos digitala plattformar och sponsrings- och eventåtaganden.

Rekryteringen av en ny marknadskommunikatinschef efter Per Carleö pågår.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.