Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Halebops kärleksfilm prisas

Publicerad: 5 Februari 2014, 12:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:49

Halebops film med den homosexuella hockeykillen vann pris på Telekomgalan.


Ämnen i artikeln:

Halebop

Halebop vann pris för "Årets marknadskampanj" vid galan, som hölls på Grand Hotel i Stockholm.

– Vi är såklart superglada för priset. Konkurrensen är hård, men vår film berör verkligen och lyckas förmedla att Halebop är ett valbart alternativ för alla och att vi är en schysst operatör, säger Karin Rosell, marknadschef på Halebop.

Varför valde ni att producera den här filmen?

– Under 2013 flyttade Halebops reklamfilmer ut till miljöer där klimatet för unga ofta kan vara rätt hårt, till exempel på gatan, i klassrummet och omklädningsrummet. Filmen om hockeykillarna är en del i en serie där Halebop dramatiserar hur världen skulle kunna se ut om vi alla vore lite schysstare.

Halebops hockeyfilm är framtagen i samarbete med reklambyrån Honesty.

Övriga nominerade till priset var:

• Bredbandsbolaget för 3D-reklamen på bio

• Com Hem för TiVo-reklamen – ”Inte mer TV. Mer bra TV”

• Comviq för Emoji-kampanjen

• Telias Nättäckningskampanj

Bakom priset står nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Läs mer om Halebops film – samt regnbågskampanjerna inför OS i Sotji – i nya numret av Dagens Media, nummer 2, 2014. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/pxoCpZHl7xo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Halebop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.