Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Halebop vill sprida nätkärlek

Publicerad: 3 September 2015, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

I Halebops reklamfilm lyfts frågan om näthat.


Ämnen i artikeln:

Halebop

I Halebops nya reklamfilm "Trollsvansen" vill företaget belysa problematiken med näthat och visa på hur mycket härligare det är att använda internet på positiva sätt.

Karin Rosell, marknadschef på Halebop, säger till Dagens Media att man alltid försöker belysa aktuella frågor som berör företagets målgrupp.

– Vi ser att näthatet verkligen har eskalerat och att det är ett stort problem. Vår målgrupp lever mycket online och därför är det viktigt att vi tar vårt ansvar, säger Karin Rosell och berättar att man hittills har fått väldigt positiva reaktioner på reklamfilmen.

– Vi har fått bekräftelse på att vi gjort rätt i att visa på hur mycket bättre det är att vara schysst på nätet. Många tycker vi gör rätt i att ta upp den här frågan och visa på hur mycket skönare det är att sprida kärlek på nätet.

Tidigare har Halebop samarbetat med Friends och deras projekt "Schysst på nätet". I höstas genomfördes även en kampanj tillsammans med initiativet No Hate Speech movement.

Reklamfilmen "Trollsvansen" började visas igår och är producerad tillsammans med reklambyrån Honesty.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Halebop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.