Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Halebop tar hjälp av Peg Parnevik

Halebop drar nytta av att de äldre 1-, 2- och 5-kronorna blir ogiltiga den 30 juni och lanserar kontantkortet "Halebop go!".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Maj 2017, 06:08
Uppdaterad: 09 Maj 2017, 06:14

Ämnen i artikeln:

HalebopKampanj

Peg Parnevik gör av med sina mynt på Stureplan.

För att lansera kontantkortet har Halebop tillsammans med OOH-företagen Havelle och JCDecaux tagit fram laddstationer i storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö. Men istället för ström laddar man kontantkortet på det klassiska viset – med mynt.

Tanken är att visa kunderna att man kan tanka kontantkortet med valfritt belopp. Alla samtal kostar två kronor, oavsett längd.

För att sprida kampanjen har Halebop tagit hjälp av Peg Parnevik som gör slut på sina mynt vid Stureplan och passar på att "lovebomba" sina fans.

– Vi tycker att det är schysst att kunderna kan välja hur mycket eller lite de vill ladda sina kontantkort med, samtidigt som de alltid vet hur mycket ett samtal kostar. Det är lätt att tänka att småpengar inte har något värde, men för två kronor kan du faktiskt prata med någon du tycker om hur länge du vill, säger Johanna Sahlman, marknadschef på Halebop, i ett pressmeddelande.

Laddningsstationerna finns uppe från och med den 8 maj på Kungsportsplatsen, Göteborg, Stortorget, Malmö och Birger Jarlsgatan 16 i Stockholm och sitter uppe till den 14 maj.

Arbetsgrupp:

Idé och projektledning, MEC Wavemaker: Daniel SlavicFör Halebop: Johanna Sahlman och Samuel AnderssonProduktion: F&B FactorySamarbetspartners: Sony Music Sweden/The Kennel

Ämnen i artikeln:

HalebopKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.