Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hakar på delningstrenden – med festivalarmband

Publicerad: 13 Juli 2016, 10:11
Uppdaterad: 13 Juli 2016, 10:13

Ett nytt initiativ från Volvo och Sunfleet låter besökarna dela festivalarmband under Way Out West.


Ämnen i artikeln:

Volvo

Den 11-13 augusti fylls Slottsskogen i Göteborg av festivalbesökare. För några av dem går vägen in på Way Out West genom ett nytt initiativ av Volvo och deras bildelningstjänst Sunfleet genom kampanjen "Share Out West".

Genom initiaitvet vill företagen ta samägandet ett steg längre – under festivalen kommer nämligen Sunfleet låta sina medlemmar dela på festivalband, på samma sätt som de kan dela på Volvo-bilar.

– Vi tänkte att om man kan dela sin bil med andra i en bilpool så kan man dela på en festivalbiljett också. Såvitt vi vet är det ingen annan i världen som gjort detta tidigare. Idén med att dela har vuxit kraftigt de senaste åren. Vi tycker att det känns spännande att inte bara dela på produkter, som bilar eller lägenheter, utan även på en upplevelse, säger Kristian Elvefors, vd för Volvo Cars Sverige, i ett pressmeddelande.

I upp till fyra timmar kan Sunfleets medlemmar låna ett festivalband och – precis som när man lånar en bil – är det upp till användaren att lämna tillbaka bandet i tid. Festivalbanden bokas på en hemsida och hämtas sedan ut hos Sunfleet och Volvo i Slottsskogen utanför huvudentrén till Way Out West.

De första festivalbanden kan bokas den 8 augusti på ShareOutWest.com. Resterande band släpps kontinuerligt under Way Out West.

Under hashtagen #ShareOutWest samt på Volvo Car Sverige och Sunfleets sociala kanaler kan man följa nyheter kring initiativet.

Kampanjen är gjord av reklambyrån Animal i Stockholm som den senaste tiden bland annat uppmärksammats för projekt som TrumpDonald.org och den Cannes-nominerade u tomhustavlan Reebok ZPump 2.0 Speed Cam.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.