Hakar på delningstrenden – med festivalarmband

2016-07-13 12:11 Amanda Törner  
Genom "Share Out West" vill Volvo och Sunfleet ta samägandet ett steg längre – under festivalen kommer nämligen Sunfleet låta sina medlemmar dela på festivalband, på samma sätt som de kan dela på Volvo-bilar.

Ett nytt initiativ från Volvo och Sunfleet låter besökarna dela festivalarmband under Way Out West.

Den 11-13 augusti fylls Slottsskogen i Göteborg av festivalbesökare. För några av dem går vägen in på Way Out West genom ett nytt initiativ av Volvo och deras bildelningstjänst Sunfleet genom kampanjen "Share Out West".

Genom initiaitvet vill företagen ta samägandet ett steg längre – under festivalen kommer nämligen Sunfleet låta sina medlemmar dela på festivalband, på samma sätt som de kan dela på Volvo-bilar.

– Vi tänkte att om man kan dela sin bil med andra i en bilpool så kan man dela på en festivalbiljett också. Såvitt vi vet är det ingen annan i världen som gjort detta tidigare. Idén med att dela har vuxit kraftigt de senaste åren. Vi tycker att det känns spännande att inte bara dela på produkter, som bilar eller lägenheter, utan även på en upplevelse, säger Kristian Elvefors, vd för Volvo Cars Sverige, i ett pressmeddelande.

I upp till fyra timmar kan Sunfleets medlemmar låna ett festivalband och – precis som när man lånar en bil – är det upp till användaren att lämna tillbaka bandet i tid. Festivalbanden bokas på en hemsida och hämtas sedan ut hos Sunfleet och Volvo i Slottsskogen utanför huvudentrén till Way Out West.

De första festivalbanden kan bokas den 8 augusti på ShareOutWest.com. Resterande band släpps kontinuerligt under Way Out West.

Under hashtagen #ShareOutWest samt på Volvo Car Sverige och Sunfleets sociala kanaler kan man följa nyheter kring initiativet.

Kampanjen är gjord av reklambyrån Animal i Stockholm som den senaste tiden bland annat uppmärksammats för projekt som TrumpDonald.org och den Cannes-nominerade utomhustavlan Reebok ZPump 2.0 Speed Cam.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt