Kampanjer
H&M vill få kunder att återvinna gamla kläder
Publicerad: 25 januari 2017, 10:32
Uppdaterad: 25 januari 2017, 10:37
H&M uppmuntrar oss att sluta modekretsloppet genom nya ”Bring it”-kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Efter att H&M startade sitt globala klädinsamlingsinitiativ 2013 har kedjan samlat in över 40 000 ton textilier. Målet är att 2020 årligen samla in 25 000 ton och i slutändan skapa ett slutet kretslopp för textilier.
Detta genom att låta kunder lämna in uttjänta kläder och textilier, oavsett märke och skick, i H&M-butiker världen över.
Nu lanserar H&M den globala kampanjen ”Bring it” på hm.com för att engagera kunder i resan mot ett slutet modekretslopp.
Klädinsamlingskampanjen inleder med en film skapad regisserad av Crystal Moselle som bland annat ger smakprov på H&M:s kommande online-exklusiva kollektion bestående av två produkter som är gjorda av återanvänd denim.