Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

H&M vill få kunder att återvinna gamla kläder

H&M uppmuntrar oss att sluta modekretsloppet genom nya ”Bring it”-kampanjen.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Januari 2017, 10:32
Uppdaterad: 25 Januari 2017, 10:37

Ämnen i artikeln:

H MForsman Bodenfors

Efter att H&M startade sitt globala klädinsamlingsinitiativ 2013 har kedjan samlat in över 40 000 ton textilier. Målet är att 2020 årligen samla in 25 000 ton och i slutändan skapa ett slutet kretslopp för textilier.

Detta genom att låta kunder lämna in uttjänta kläder och textilier, oavsett märke och skick, i H&M-butiker världen över.

Nu lanserar H&M den globala kampanjen ”Bring it” på hm.com för att engagera kunder i resan mot ett slutet modekretslopp.

Klädinsamlingskampanjen inleder med en film skapad regisserad av Crystal Moselle som bland annat ger smakprov på H&M:s kommande online-exklusiva kollektion bestående av två produkter som är gjorda av återanvänd denim.

Ämnen i artikeln:

H MForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.