Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

H&M: "Väldigt tråkigt att Little Jinder känner så här"

Artisten Little Jinder har totalsågat H&M trots att hon dagen innan hyllat företaget i ett sponsrat Instagram-inlägg. Nu svarar H&M på hanteringen av händelsen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Oktober 2016, 12:56
Uppdaterad: 05 Oktober 2016, 13:07

Ämnen i artikeln:

H M

Little Jinder har uttryckt sig ångerfullt när det kommer till H&Ms sponsring av henne, något som Dagens Media berättat om under förmiddagen på onsdagen.

Ena dagen hyllade hon H&Ms senaste kampanj "ladylike" för att dagen efter i ett kommentarsfält på Instagram skriva att hon "får dålig smak i munnen" av samarbetet och att hon endast gick med på det för att det "drygar ut kassan".

H&M vill inte svara på några av Dagens Medias frågor per telefon men i ett mejl skriver företagets presskontakt Joanna Morell så här om händelsen:

" De profiler som vi samarbetar med har såklart alltid rätt till att uttrycka sin personliga åsikt. Men vi tycker naturligtvis att det är väldigt tråkigt att Little Jinder känner så här. Vi har kontaktat Little Jinder och vidare dialog för vi direkt med henne."

Samtidigt avböjer klädjätten att svara på frågan om Little Jinders kommentarer kan leda till kontraktsbrott.

Ebba Hultengren, kreativ chef på Jung menar att det är viktigt att se till att både företaget och personen företaget samarbetar håller med varandra.

– Jag vill inte recensera en specifik kampanj som jag inte vet tillräckligt mycket om. Men generellt blir jag inte jätteförtjust när uppdragsgivare enbart vill köpa enstaka poster från kända profiler. Vill du ha reach finns det ju banners och andra enkla nativelösningar. Söker du istället trovärdighet och influence så rekommenderar vi hellre samarbeten som är mer långsiktiga där man från båda sidor säkerställer att man verkligen sympatiserar med varandra, säger hon till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.