Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 7 januari 2014, 09:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:52
H&M låter tittarna använda sina fjärrkontroller för att köpa David Beckhams kalsonger.
Ämnen i artikeln:
H MH&M är först ut med att göra det möjligt för tittarna att direkt köpa produkterna de ser i tv-reklamen.
I sin reklamfilm för David Beckhams underklädessortiment, som kommer att sändas under Super Bowl-sändningen i USA, kan tittarna använda sina fjärrkontroller för att köpa fotbollsstjärnans underkläder. Det skriver Ad Age.
För att köpet ska vara möjligt krävs en smart-tv från Samsung.
När reklamfilmen visas kommer en pop up-menu visas med information om hur köpet går till. De som ser sändningen i efterhand kommer också kunna genomföra köpet.
Super Bowl sänds 2 februari. Förutom H&M har bland annat Coca-Cola, Audi och Axe köpt den attraktiva reklamplatsen. Förra året sågs matchen av 108 miljoner tv-tittare.
Kristin Djerf
Ämnen i artikeln:
H M