H&M säljer erbjudanden i Foursquare

2010-10-12 09:18 Ardalan Samimi  

Som en av de första svenska annonsörerna inleder H&M ett samarbete med lokaliseringstjänsten Foursquare, i ett försök att locka fler kunder.

Genom att ”checka in” via tjänsten när man befinner sig i en H&M-butik kan användaren ta del av olika erbjudanden.

– Vi ser det som ett bra sätt att kommunicera med våra befintliga kunder, och samtidigt locka nya, säger Jenni Tapper-Hoël, presschef på H&M.

Hon berättar att samarbetet med Foursquare är ett komplement till deras andra typer av marknadsföring, som alla handlar om att bjuda in till deras butiker.

Modekedjan har under den senaste tiden tagit en allt större plats i sociala medier och lanserade även nyligen en Iphone-applikation. I Sverige är H&M dessutom bland de första att använda lokaliseringstjänster i marknadsföringssyfte.

– Vi ser att det finns ett väldigt stort intresse, och det här är ett bra sätt att kommunicera direkt med våra kunder, säger Jenni Tapper-Hoël.

Samarbetet med Foursquare är för tillfället Sverige-exklusivt.

Ardalan Samimi

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt