Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

H&M klär Plattan i grönt

Publicerad: 20 Maj 2010, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Sergels torg förvandlas under dagarna två till en grön oas med festivaltema när H&M lanserar nya kampanjen ”Fashion Against AIDS”.


För tredje året i rad lanserar H&M festivalkollektionen ”Fashion Against AIDS”, där 25 procent av försäljningspriset går till hiv/aids-förebyggande verksamhet.

För att uppmärksamma detta anordnar H&M, tillsammans med mediebyrån IUM, på onsdagen och torsdagen ett event på Sergels torg där de rullar ut en stor gräsmatta mitt på torget och hyr in en DJ för att skapa festivalstämning.

RFSU kommer finnas på plats för att informera om hiv/aids och säker sex. Från kampanjstarten kommer det även att finnas RFSU-informatörer från ungdsomsavdelningarna i 10 butiker runt om i Sverige.

– Vi ville göra något som skapar uppmärksamhet kopplat till festivaltemat i Fashion Against AIDS-kampanjen. Med hjälp av RFSU på plats får vi också en möjlighet att lyfta den viktiga hiv/aids-frågan, säger Sofia Jegerborn, marknadschef H&M Sverige, i ett pressmeddelande.

H&M tar även kampanjen till årets Roskildefestival med ”H&M Reboot Camp”, en tältplats där de erbjuder 500 tält och sovsäckar från nya kollektionen till de festivalbesökare med särskilda Reboot Camp-biljetter. Överskottet går även där till hiv/aids-projekt.

– Med H&M Reboot Camp får vi en chans att överraska och inspirera våra kunder och visa sommarens festivalmode samtidigt som vi sprider ett viktigt budskap, säger Jörgen Andersson, ansvarig för Brand and New Business på H&M, i pressreleasen.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.