Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

H&M kampanjar på Norrmalmstorg

För att uppmärksamma höstens designsamarbete med Versace avtäcke H&M i dag en glasmonter på Norrmalmstorg.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 11 November 2011, 10:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:51

Ämnen i artikeln:

MobientoH MIUM

I glasmontern kan förbipasserande se både dam- och herrplagg ur den kommande kollektionen samtidigt som glasmontern fungerar som en virtuell jukebox.

– H&M strävar alltid efter att överraska sina kunder och vi vill göra något glamoröst med partykänsla som skapar uppmärksamhet kring Versace for H&M-kampanjen, säger Sofia Jegerborn, marknadschef för H&M Sverige, i ett pressmeddelande.

Installationen har tagits fram tillsammans med IUM, Rider Event Marketing och mobilbyrån Mobiento och glasmontern kommer att stå på Norrmalmstorg under hela helgen.

Till kampanjen hör även en tävling där förbipasserande kan ta del av en QR kod på glasmontern och på vissa butikers skyltfönster.

När koden scannas in kan användaren sedan välja en låt från den virtuella jukeboxen och tävla om kläder från kollektionen. Det går också att delta i tävlingen via H&M:s sajt och app.

Ämnen i artikeln:

MobientoH MIUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.