Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

H&M kampanjar för återvinning

H&M vill få fler att återvinna sina gamla kläder.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 03 September 2015, 04:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:53

Ämnen i artikeln:

H M

Budskapet i kampanjen bygger på att det bara finns en regler när det kommer till mode – återvinn dina kläder. Payoff är ”Close the loop”.

”Kampanjfilmen är rent visuellt inte lik någon annan film som vi har gjort. Den är filmad på flera olika platser runt om i världen med en mängd olika karaktärer som visar att det bara finns en regel inom mode och att vi tillsammans kan sluta textilkretsloppet”, skriver H&M i ett pressmeddelande.

H&M drog igång sin återvinningstjänst 2013. Enligt bolaget har man hittills samlat in 18 000 ton textilier världen över, varav 613 ton från Sverige.

Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.