Kampanjer
Gunde Svan i reklam för Svanenmärkt diesel
Publicerad: 14 september 2017, 11:08
TV4-profilen Gunde Svan frontar Preems reklamkampanj om Svanenmärkt diesel.
TV4-profilen Gunde Svan är ansiktet utåt i Preems senaste kampanj.
Ämnen i artikeln:
KampanjFör att visa att Preem använder Svanenmärkt diesel har man låtit en man med ett väldigt passande namn fronta den nya kampanjen "Det är skillnad" – nämligen Gunde Svan.
Preem menar att Gunde Svan representerar varumärket väl då han står för innovation, svenskt, miljö, skog och har ett genuint intresse för hållbarhetsfrågor.
– Vi är mycket glada över samarbetet med Gunde. Han känns som en naturlig representant för Preem. Vi har många gemensam nämnare med honom, och han delar vårt engagemang och ambition att öka kunskapen om drivmedel med förnybart innehåll, säger Ulrica Bååthe, chef för marknadskommunikation på Preem, i pressmeddelandet.
Gunde Svan säger i en kommentar att kampanjen förhoppningsvis kan skapa en större förståelse för förnybara drivmedel, men samtidigt säger han att det inte var helt självklart att tacka ja till reklamgiget.
– Det var inte helt självklart att delta. Men sedan läste jag på om Preem och ämnet och då kände jag att vi var på samma våglängd. Jag har själv funderat mycket på klimatfrågor och om det klimatavtryck man lämnar. En viktig del som övertygade mig var just Svanenmärkningen. Eftersom jag vet hur svårt det är att få en sådan märkning kände jag att Preem var seriösa och faktiskt menar allvar med sitt arbete, säger han i en kommentar.
Kampanjen drar igång den 16 september och kommer att visas ibland annat TV4, MTG TV, TV4 Play, MTG Play, Youtube, DN.se, DI.se, utomhus, sociala medier och i Preems kanaler och stationer.
Credlista:
Reklambyrå: Forsman & BodenforsContentbyrå: SpoonMediebyrå: Scream