Guldnyckeln vill få F&B att vinna

I årets kampanj vädjar Guldnyckeln till branschen att hjälpa Forsman & Bodenfors att vinna.

För att öka antalet tävlingsbidrag till Guldnyckeln lanserar Swedma, som arrangerar direktmarknadsföringstävlingen, kampanjen "Hjälp F&B vinna!".

Byrån har vunnit flera priser i Cannes Lions, Eurobest och Guldägget – men aldrig i Guldnyckeln.

– Vi vill så klart att alla de bästa byråerna ska vara med och det får F&B symbolisera, säger Lasse Kampe, cd på Mecka som är Guldnyckelns byrå, i ett pressmeddelande.

Guldnycklen vill att byråerna ska förstå att all marknadsföring som går att mäta på individnivå är direktmarknadsföring.

– Guldnyckeln är en tävling som bedömer kreativitet men också strategi, resultat och helhetsintryck. Därför är det lite svårare att vinna än många andra tävlingar. Om vi dessutom kan få med F&B blir det ännu svårare och det gillar vi, säger Michaela Pålsson, som är tävlingsansvarig för Guldnyckeln, i ett pressmeddelande.

Tävlingen, som belönar den bästa direktmarknadsföringen, äger rum den 20 mars.

Om kampanjen

Byrå: Mecka

Arbetsgrupp: Kristian Sahlberg, AD, Lasse Kampe, CD/copywriter,

Mats Alfredsson och Linda Andrén, projektledare, Stefan Wiklund, produktionsledare, Andreas Norén, original, Magnus Tapper, Emil Dorbell och Andreas Gotfredsen, webbutvecklare.

Uppdragsgivare: Swedma

Publicerad 2014-01-13 08.49Uppdaterad 2015-12-06 12.51

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: