Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 13 januari 2014, 08:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
I årets kampanj vädjar Guldnyckeln till branschen att hjälpa Forsman & Bodenfors att vinna.
Ämnen i artikeln:
GuldnyckelnFör att öka antalet tävlingsbidrag till Guldnyckeln lanserar Swedma, som arrangerar direktmarknadsföringstävlingen, kampanjen "Hjälp F&B vinna!".
Byrån har vunnit flera priser i Cannes Lions, Eurobest och Guldägget – men aldrig i Guldnyckeln.
– Vi vill så klart att alla de bästa byråerna ska vara med och det får F&B symbolisera, säger Lasse Kampe, cd på Mecka som är Guldnyckelns byrå, i ett pressmeddelande.
Guldnycklen vill att byråerna ska förstå att all marknadsföring som går att mäta på individnivå är direktmarknadsföring.
– Guldnyckeln är en tävling som bedömer kreativitet men också strategi, resultat och helhetsintryck. Därför är det lite svårare att vinna än många andra tävlingar. Om vi dessutom kan få med F&B blir det ännu svårare och det gillar vi, säger Michaela Pålsson, som är tävlingsansvarig för Guldnyckeln, i ett pressmeddelande.
Tävlingen, som belönar den bästa direktmarknadsföringen, äger rum den 20 mars.
Byrå: Mecka
Arbetsgrupp: Kristian Sahlberg, AD, Lasse Kampe, CD/copywriter,
Mats Alfredsson och Linda Andrén, projektledare, Stefan Wiklund, produktionsledare, Andreas Norén, original, Magnus Tapper, Emil Dorbell och Andreas Gotfredsen, webbutvecklare.
Uppdragsgivare: Swedma
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Guldnyckeln