Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Guldfeber på Affärsvärlden

Publicerad: 19 Oktober 2010, 13:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:35

Affärsvärlden drar igång en kampanj för att locka nya läsare – med guld.


Ämnen i artikeln:

Affärsvärlden

Den som tecknar en halvårsprenumeration på Affärsvärlden utlovas en guldtacka på ett gram som premie.

– Vi försöker hitta en marknadsföring som tar sin grund i det journalistiska arbetet och med glimten i ögat erbjuda våra läsare någonting värdefullt, säger Stefan Johansson, marknadschef på Affärsvärlden.

Tanken är att använda det som skrivs i Affärsvärlden och ”spinna vidare på det”. Och veckans tema är guld.

Vad hoppas ni uppnå?

– Det är dels en kampanj för att locka prenumeranter – och då skulle ju mellan 40 och 50 nya läsare vara bra – men det är även en image-fråga. Det handlar om att vara aktuell och göra någonting aktuellt, säger Stefan Johansson.

Enligt Affärsvärlden är värdet på guldet cirka 430 kronor.

Utöver detta ovanliga erbjudande kan läsarna även ta del av analyser om guld och en intervju med Sveriges ”guldguru” Nisse Sandberg.

Affärsvärlden ges ut av Talentum, som även äger titlar som Ny Teknik och Dagens Media.

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

Affärsvärlden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.