Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Guldäggsbossen om reklamåret 2013: "Det som är mitt emellan är bortkastat"

Publicerad: 20 januari 2014, 11:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Juryns ordförande Tove Langseth om vad hon mest ser fram emot i Guldägget.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Den 23 april är det dags för Guldäggsgalan, som prisar Sveriges bästa kommunikation. Årets ordförande i Guldäggsjuryn är DDB:s kreatör och partner Tove Langseth.

– Jag ser framför allt fram emot intressanta och smarta diskussioner. Förutom att just kolla på en massa bra jobb så är diskussionerna de allra roligaste och viktigaste i juryarbetet, säger hon.

– Att så många av branschens duktigaste personer samlas på ett och samma ställe för att bedöma det som gjorts under året tror jag kommer vara mycket intressant och inspirerande för alla som är med.

Vad tycker du om reklamen som gjorts senaste året?

– Man har ju sett en hel del bra grejer, men det finns alltid mycket bra som man inte sett. Det är också en kul grej med Guldägget, att få se allting samlat.

Ser du några trender?

– Man kan ju se att trenden mot att reklam alltmer tävlar om människors uppmärksamhet på samma villkor som populärkultur förstärks ytterligare. Det är också de varumärken som insett detta som gör de intressantaste jobben, tycker jag personligen, säger hon och fortsätter:

– Jag kan också tycka att du för att lyckas idag antingen måste ha ett riktigt intressant erbjudande eller ett riktigt intressant budskap. Det som är mitt emellan är bortkastat.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev