Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Guldäggets brief görs om

Publicerad: 13 April 2016, 07:02
Uppdaterad: 13 April 2016, 07:08

Bild 1/5  Ann Ystén.

Branschteam ska skapa framtidens brief utifrån Guldäggstemat "Vad är det för skillnad?"


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Inför Guldäggsgalan den 20 april har Guldägget satt ihop en grupp av kreatörer, uppdragsgivare och forskare som ska återuppfinna den traditionella briefen utifrån dagens förutsättningar.

Det är en del av det övergripande Guldäggstemat ”Vad är det för skillnad?” som Volt tagit fram åt Kom. Temat sätter fingret på vikten av kreativ kommunikation för att differentiera erbjudanden.

– Hur utgångspunkterna ser ut avgör hur bra kommunikationen blir i slutändan. Därför har vi satt sammans några av branschens skarpaste hjärnor för att bidra till att höja nivån på Sveriges briferer och sätta igång en diskussion kring hur en brief kan se ut 2016, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget, i ett pressmeddelande.

Under workshopen som hålls idag onsdag, ska teamet utveckla en briefmall som utgår från en samtid där produktfördelar spelar mindre roll, till förmån för innovation, kreativitet och samhällsvärderingar.

”I en tid då det finns allt mindre skillnad mellan produkter och erbjudanden och det blir svårt att särskilja USP:ar fyller kommunikationen en viktigare roll än någonsin”, skriver Guldägget i ett underlag inför workshopen.

Utfallet från workshopen kommer sedan att offentligggöras och kunna fungera som inspiration för både uppdragsgivare och byråer.

Ann Ystén, vd för Perfect Fools, kommer vara samtalsledare och moderator under workshopen.

Deltagarna kommer att vara:

• Ann Ystén, vd Perfect Fools

• Caroline Forsshell, marknads-och kommunikationschef Lidl

• Rebecka Osvald, copywriter Garbergs

• Göran Åkestam, creative advisor Åkestam Holst

• Marcus Wenner, head of planning Prime

• Stefan Rudels, account director Forsman & Bodenfors

• Erik Modig, doktor och forskare Handelshögskolan i Stockholm

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.