Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Guldägget lyfter fram reklamfansen i årets kampanj

Publicerad: 21 mars 2014, 07:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:44

Årets Guldäggskampanj uppmanar folk att hylla sin favoritreklam.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Tidigare Guldäggskampanjer har fokuserat mer på branschen och mindre på de som verkligen tar emot reklamen. Det vill Komm och Lowe Brindfors ändra på inför årets tävling. Nu lanserar de kampanjen "Bra reklam får fans" där de uppmanar alla att berätta om sin favoritreklam och hylla kreatörerna.

– Galan i sig är väldigt inåtblickande, branschen ger pris till varandra, men man glömmer bort att det finns en målgrupp utanför Waterfront som man gör reklamen för, säger Daniel Smedfors, projektledare för kampanjen på Lowe Brindfors, till Dagens Media och fortsätter:

– Det är värt att lyfta fram exempel på när reklam blir kommunikation, när den tar målgruppen på allvar. Vi vill uppmana fler att ta steget och våga göra det där extra.

Kampanjen, där fans berättar om sin favoritreklam, kommer att synas utomhus och på banners online. På kampanjsajten fansen.se, som går upp i dag, kan vem som helst berätta om sin favoritreklam.

– Det vanligaste är att man tycker illa om reklam, det är mycket som är dåligt, det bara brusar och stör och gör att en film på TV3 blir tre och en halv timme lång. Men då och då dyker det upp något som tilltalar målgruppen, som vågar vara intelligent och griper tag, säger Daniel Smedfors.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.