Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Guld till Volontaire i LIA

Publicerad: 5 November 2012, 08:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Det blev totalt elva svenska vinster i reklamtävlingen London International Awards. Volontaire tar hem ett guld för Svenska Institutet och Visit Swedens ”Curatos of Sweden”.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmNorth KingdomVolontaireCP B EuropeÅkestam HolstLIAForsman Bodenfors

De svenska byråerna hade totalt 13 nomineringar, vilket nu alltså resulterat i elva priser.

Volontaire, CP+B, Åkestam Holst och Forsman & Bodenfors vinner två priser vardera.

DDB Stockholm vinner ett brons i kategorin ”Integrated Campaign” för Volkswagen.

Här är alla svenska vinnare

DIGITAL

Apparel

Brons: North Kingdom, Only Jeans, ”The Liberation”

Apps/products

Silver: Forsman & Bodenfors, Tram Sightseeing App

Games

Silver: CP+B, Ubisoft Just Dance 3, ”Autodance”

Mobile Apps

Silver: CP+B, Ubisoft Just Dance 3, ”Autodance”

Brons: Forsman & Bodenfors, Tram Sightseeing App

Use of Social Media

Brons: Volontaire, @sweden, ”Curators of Sweden”

Weird Wonderful Website

Brons: Åkestam Holst, Pause Home Entertainment, ”The Heist”

Weird Wonderful Work

Brons: Åkestam Holst, Pepsi, ”The Sound of Football”

INTEGRATED CAMPAIGN

Brons: DDB Stockholm, Volkswagen, ”The Winter Adjusted Bear”

THE NEW

Guld: Volontaire, @sweden, ”Curators of Sweden”

TV/CINEMA/ONLINE FILM – PRODUCTION/POST PRODUCTION

Visual Effects

Silver: The Chimney Pot, SCA Libero, ”Climbing”

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.