Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Guld till ”Ariel Fashion Shoot”

Publicerad: 17 April 2012, 18:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Saatchi & Saatchis uppmärksammade kampanj ”Ariel Fashion Shoot” vinner ett guldägg i Event.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

I Procter & Gambles "Ariel Fashion Shoot" kunde konsumenter fjärrstyra en industrirobot som sprutade choklad, sylt och ketchup på kläder som snurrade i en glaskub på Stockholms Centralstation. De som lyckades fläcka ned ett plagg fick det tvättat och hemskickat.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Genom att kombinera analogt och digitalt, skapar årets vinnare ett event som utspelar sig på Sveriges två största mötesplatser - samtidigt. Resultatet är fläckfritt genomfört och ett rent nöje - både för de som deltar och för oss som tittar på.”

Silver i kategorin går till Åkestam Holst och kampanjen ”The Heist” för Pause Ljud & Bild.

Arbetsgrupp "Ariel Fashion Shoot"

Art Director Gustav Egerstedt, Lisa Engardt Copywriter Petter Dixelius Creative Director Adam Kerj Designer Maria Wester Planner Per Jaldeborg Produktionsledare Charlotta Tibbelin, Jenny Larsson, Maria Lindskog-Klasén Projektledare Tom Hedström Uppdragsgivare Krister Karjalainen Web Director Erik Hiort af Ornäs Eventbyrå Atomgruppen Mediabyrå Mediacom PR-byrå MS&L PR Produktionsbolag B-Reel

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.