Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 17 April 2012, 18:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25
Saatchi & Saatchis uppmärksammade kampanj ”Ariel Fashion Shoot” vinner ett guldägg i Event.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012I Procter & Gambles "Ariel Fashion Shoot" kunde konsumenter fjärrstyra en industrirobot som sprutade choklad, sylt och ketchup på kläder som snurrade i en glaskub på Stockholms Centralstation. De som lyckades fläcka ned ett plagg fick det tvättat och hemskickat.
Motiveringen till vinsten lyder:
”Genom att kombinera analogt och digitalt, skapar årets vinnare ett event som utspelar sig på Sveriges två största mötesplatser - samtidigt. Resultatet är fläckfritt genomfört och ett rent nöje - både för de som deltar och för oss som tittar på.”
Silver i kategorin går till Åkestam Holst och kampanjen ”The Heist” för Pause Ljud & Bild.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012