Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Guden Apollo hänger i Karibien

Apollo visar upp en lättsam livsstil när han hänger i Karibien. Det är avstampet i resebolaget Apollos kommunikation för hösten.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Augusti 2013, 12:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:38

Ämnen i artikeln:

IngoApolloAcne

Det var strax före årsskiftet som guden Apollo lanserades som frontfigur i resebolagets kommunikation. Bara ett par veckor senare hade försäljningen ökat med 44 procent.

Under sommaren har reklambyrån Ingo och produktionsbolaget Acne spelat in en rad nya filmer med Apollo i huvudrollen. Denna gång handlar filmerna om vad resebolaget är bäst på.

– Vi trivs väldigt bra med vår gud. Utmaningen i vår bransch, som är väldigt generisk, är att göra reklam som särskiljer sig från konkurrenternas. Våra mätningar visar att avsändaridentiteten och reklamerinran har stigit till rekordhöjder. Vi ser också hur detta har påverkat vår försäljning mycket positivt, säger Marie Lindqvist, nordisk marknadschef på Apollo, i ett pressmeddelande.

Förutom tv ska kampanjen även synas på webben, i tidningar och instore.

Ämnen i artikeln:

IngoApolloAcne

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.