Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Grow rullar ut Sveriges största taxibolag

Publicerad: 25 April 2016, 09:51
Uppdaterad: 25 April 2016, 09:55

Taxi 020 och Sverigetaxi går samman och bildar Sveriges största taxibolag. Grow står bakom bolagets strategi och visuell identitet.


Ämnen i artikeln:

Grow

Sedan i höstas har Grow varit en del av strategiprocessen samt tagit fram den visuella identiteten för Cabonline Group (fd Fågelviksgruppen). Samarbetet har därefter gått vidare och när Taxi 020 och Sverigetaxi nu går samman och bildar Sveriges största taxibolag, är det Grow som står bakom både strategi och visuell identitet.

Det nya varumärket kommer att heta Sverigetaxi och har cirka 2 700 bilar i drift från Kiruna i norr till Ystad i söder.

Grow har tagit fram en logotype som tar avstamp i Taxi 020:s välkända färger; gula bilar med blå loggor. Sverigetaxi är rikstäckande, men bibehåller den lokala förankringen med varje bils hemort och telefonnummer skriven i den lokalanpassade logotypen.

– Det känns spännande och utmanande. Det skrivs taxihistoria eftersom det här blir Sveriges största taxibolag. Vi har bidragit strategiskt och även stått för den visuella identiteten där vi behåller Taxi 020:s välkända färger. Det kommer inte rulla ut någon stor marknadskampanj just nu men vi kommer kommunicera kring flygplatser och i radio, allt är fortfarande i sin linda, säger Cino Grahn, projektledare Grow till Dagens Media.

Sverigetaxi ska bland annat försöka locka kunder med fem nya Teslabilar.

– Sverigetaxi ska vara ett självklart val, oavsett vem du är, var du bor, vart du reser eller om du är turist. Det både syns och hörs på namnet, och det ska kännas i upplevelsen, säger Frederick Scholander, Marknads- och försäljningschef på Sverigetaxi i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Cino Grahn, Projektledare

Helena Helsing Mork, Copywriter/Creative Director

Magnus Helin, Final Art

Lars Andersson, Art Director

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Grow

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.