söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Gröna Lund söker roliga sommarjobbare

Publicerad: 1 februari 2012, 12:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Med Facebook-appen "Skrattkartan" vill Parks and Resorts hitta medarbetare som har lätt att locka till skratt.

Ämnen i artikeln:

Gröna LundPool

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Parks and Resorts, som bland annat driver Gröna Lund, Kolmården och Skara Sommarland, behöver rekrytera drygt 2 000 medarbetare till sommarsäsongen.

Tillsammans med Pool har man nu dragit igång en stor rekryteringskampanj, med Facebook-appen "Skrattkartan" som nav.

Pool har tidigare ansvarat för Gröna Lunds rekryteringar i sociala medier. Nu omfattar kampanjen hela koncernen.

Budskapet är "ett gott skratt förlänger karriären".

På Facebook kan användarna testa hur bra de är på att få sina folk att skratta. Bedömningen baseras på vännernas feedback på statusuppdateringarna.

Deltagarna får bland annat veta vilka vänner som skrattat mest och får även ett personligt omdöme om hur roliga de är.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev