Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Grand Prix till Försvaret

Publicerad: 12 december 2017, 09:35
Uppdaterad: 12 december 2017, 09:35

Försvarsmakten tillsammans med sin reklambyrå Volt tar emot Grand Prix.

Försvarsmakten vinner Grand Prix i nystartade tävlingen Magnet Awards.


Magnet Awards premierar Sveriges bästa kommunikation inom employer branding. Bakom tävlingen står Universum, Why Dentify och Stardust.

Nu har de första vinnarna utsetts. Tävlingens ädlaste valör, Grand Prix, går till Försvarsmakten.

Motiveringen lyder: ”Arbetsgivaren har svarat upp mot samtliga högt ställda bedömningskriterier och visat upp strategi, koncept, kreativitet, kommunikation av mycket hög klass. Man har lyckats flytta fokus och position, vidga begrepp och sänka trösklar i ett mycket komplicerat kommunikationsuppdrag. Detta är ett helhetsarbete som bländar med både insikter, klokskap och vägval. Smart integrerat kampanjarbete har inte bara skapat ett imponerande resultat men också väldigt stor effekt för pengarna.”

Övriga vinnare

Årets kampanj mot studenter: BillerudKorsnäs med ”Sustainability Challenge”

Årets kampanj mot Young Professionals: Försvarsmakten med ”Hur många skäl behöver du?”

Årets Film: Tele2 med ”We want you”

Årets karriärsajt: BMW Group Northern Europe med ”Mer. Inte mindre”

Årets öppen klass: Sigma Industry West & Sigma Embedded Engineering med ”Sigma Truck”

Årets kampanj mot medarbetare: McDonald´s Sverige med ”Göra Donken”

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.