Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Granath Euro RSCG segrade

Publicerad: 20 Augusti 2012, 12:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Finalen i DN:s Reklamcupen är nu avgjord. Det blev Granath Euro RSCG och kunden Returpack som gick segrande ur tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Granath Euro RSCGReklamcupenGarbergsDN

I dagens finalmatch i Reklamcupen stod Granath Euro RSCG och kunden Returpack mot Garbergs och kunden Norwegian.

Matchen avgjordes endast av folkets röst och 69 procent av de som röstade på Reklamcupens Facebooksida ansåg alltså att Granath Euro RSCG hade den bästa annonsen.

– Det är en fin annons som är enkel och snabb samtidigt som den är finurlig. Man får tänka lite själv. Den visar också på en positiv och hoppfull framtid. Man blir glad av den, säger Returpacks marknadschef Katarina Lundell i ett pressmeddelande.

Under de tidigare matcherna har Granath Euro RSCG och Returpack tagit hem 25 av totalt 30 juryröster, dessutom har de endast förlorat en folkets röst.

– Att göra bra print under ett starkt filmkoncept är skitsvårt, men det här är bildbaserad annonsering när den är som bäst, lyder motiveringen från Anders Dalenius, cd på Goodmorning Sunshine och jurymedlem.

2012 års Svenska Reklamcupsvinnare:

Arbetsgrupp på Granath Euro RSCG /Returpack:

Uppdragsgivare Katarina Lundell

Projektledare: Göran Berggard

Produktionsledare: Jennifer Schulze

Produktionsledare: Charlotte Swärd

Copy: Love Bing, Ulrika Granlund Kukulska och Per Hyberg

AD: Maria Lamke

CD: Fredrik Espmark

Original: Ylva Krantz

Mediebyrå: Hans Hellgren, Scream.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.