Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

GP firar nya sajten med webbkampanj

Publicerad: 27 Augusti 2009, 06:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Den 23 september är det premiär för nya GP.se. Men redan nu bearbetas annonsörerna med hjälp av en webbkampanj.


Alla GP:s kunder, cirka 9.000 stycken, kommer att få ett mejl med en länk till en film där Ricard Robbstål, marknads- och försäljningsdirektör intervjuas av Erik Thorsell om den nya sajten. Dessutom får de drygt 70 största kunderna ett dr med ett annonserbjudande inpackat i en gammal broadsheet-GP från 1994 - året då GP.se startade. De får även en länk till en webbfilm anpassade just för dem.

– Hittills har vi skickat ut ungefär 500 mejl, och lejonparten av dem har öppnat mejlet. Men det sjukaste av allt är att besökarna spenderar nästan fem minuter på sajten. Jag vet inte vad de gör där så länge, själva filmen är typ 30 sekunder lång, säger Ricard Robbstål.

Hur känns det att vara reklamfilmsstjärna?

– Det är alltid konstigt att se sig själv på film, men det är kul att vi har så bra clickrate.

Filmerna informerar främst om de nya annonsformat som kommer att finnas på GP.se. Idag har sajten tre spalter där två är redaktionella och en är vikt för annonser. På den nya sajten kommer det istället att finnas annonser i alla tre spalter och formaten förändras också.

Erbjudandet till kunderna är därför ”Köp ett nytt format och få en klassiker på köpet”.

Kampanjen är framtagen av Gadd och filmerna är producerade av CreaTV. För webbproduktionen står Deodorant.

Se en av webbfilmerna här.

Gadd

Projektledare, Anders Berggren

Produktionsledare, Anna Sandberg

AD, Niklas Bengtsson

Copy, Mikael Lippman

Original/webb, Andreas Johansson

AD/webbproducent, Jennifer Johanson Viljeland (Deodorant)

CreaTV

Projektledare, Johan Sjögren

Producent, Peter Mars

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.