Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Gotlands Bryggeri hyllar sina rötter

Publicerad: 20 April 2018, 11:24
Uppdaterad: 20 April 2018, 11:31

Bloggare och kampanjen "En stund av Gotland" ska lyfta fram företagets ursprung.


Ämnen i artikeln:

Jung

Gotlands Bryggeri senaste kampanj går ut på att hylla sitt ursprung och hemort. Tanken med "En stund av Gotland" är att få människor att lockas av allt det som inspirerar de själva med ön.

Det gör de genom att ge ölentusiaster runt om i landet möjligheten att vinna en resa till Gotland, där de bland annat får besöka bryggeriet.

För att marknadsföra resan bjuder nu Gotlands Bryggeri över de två bloggarna Nisse Edwall, till vardags bloggare på Café, och Daniel Lakatosz från tidningen Elle Mat & Vin.

– "En stund av Gotland" är vårt sätt att hylla och informera svenskar om allt fantastiskt som finns att göra på Gotland. Förutom det vill vi så klart även bjuda över profilerna och vinnaren av tävlingen till vårt bryggeri, där vi går igenom vår långa historia och hantverket som ligger till grund i vår öltillverkning, säger Tobias Leander, varumärkeschef på Gotlands Bryggeri, i en kommentar.

Efter det att bloggarna nu testar resan har alltså ölentusiaster från runt om i Sverige chans att vinna samma vistelse.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Jung, vars kampanj "Den nya rikssvenskan", för Lernia, tog hem ett guld i kategorin PR under torsdagskvällens Guldägget.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Jung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.